Utseende-perioder

Satt idag och tänkte hur jag sett ut genom åren. Jag har liksom haft många perioder. 
 
Minns starkt i 3an-4an hur jag satte upp heela luggen i ett hårspänne rakt bakåt, och tyckte själv att jag var rå-snygg. Min ärliga äldre syster Matilda sa att jag såg ut som ett skämt men det brydde inte jag mig om =)
 
Sen kom väl "fjortisperioden". Såg absolut inte ut som en "fjortis" ser ut, eller såg ut då, men visst jag hade blonderat hår och lite toffsar på benen. Detta måste varit i sexan ungefär. Det var även i sexan jag köpte mitt första puder. Kommer fortfarande ihåg det. Någon jävla budgetvariant i den ljusaste tonen man kan tänka sig, nästintill VITT. 
 
Sommaren mellan 7an-8an började jag hitta finessen med smink, fyllde i mina ögonbryn och använde ögonskugga. Jag såg väl säkerligen ut som ett jävla joke men övning gav färdighet, har jag kommit på nu i efterhand. Hela 8an sminkade jag mig, började liksom exprimentera med ögonskuggor, ögonbrynen och rouge. Det var även här någonstans jag färgade bort mitt blonda hår, först till askbrun, sen mörkrött. Tröttnade på det mörkröda efter ett tag, och färgade det i någonslags "mellanfärg", mörkblond/ljusbrunt skulle jag nog kalla det såhär i efterhand. 
 
I slutet av 8an, på skolavslutningen närmare bestämt så köpte jag och louise våra första lösögonfransar. Det vi inte visste då var att det var början på en lååång tid med lösögonfransar. Varje. Jäkla. Dag. Efter sommaren spontantfärgade jag håret KNALL-rött. Och började sminka mig. RÅ. MYCKET. 
 
Jag exprimenterade otroligt mycket med sminket denna tid. Detta var i övrigt en väldigt jobbig period i livet, så detta kanske var mitt utagerande. "Titta på mig, se mig, jag vill synas". Jag är glad att jag inte ser ut så längre, även fast när jag tittar tillbaka tyckte jag att det var rätt coolt =) 
 
Tiden efter det röda har varit en slags mellanperiod. Typ med allt. Jag färgade bort det röda till ännu en "mellanfärg" som jag hade enda tills nu nästan. Satte i hårförlängning. Tog ut den. Färgade brunt. Och här är vi nu.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenny

Hahaha åååh <33 back in the days

2014-04-26 @ 11:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0