Störnings-moment

Jag har tänkt på det här med komma överens i ett förhållande. Jag och Matte bråkar sällan, visst tycker vi olika ibland men det är inte ofta. Det är sunt att bråka, "rensa luften" eller vad man ska säga. Att gå runt och vara småirriterade på varandra är aldrig bra och det resulterar ofta i att det blossar upp till ett STORT bråk istället för att man säger direkt vad man tycker. 
 
Jag är ingen expert på detta med förhållanden, inte alls! Men eftersom jag har varit i ett i snart ett år så vet jag en del... Men en sak som är rolig är vad jag stör mig på hos Matte och vice versa. 
 
Vad jag stör mig på hos Matte
1. Att han inte kan multi-taska.. Om han sitter och kollar på tv medans jag pratar så hör han inte ett ORD av vad jag säger.. SKIT-irriterande ibland haha!!
2. Hans sur-dagar, haha visst så har vi alla sånna dagar men han kan vara rå-dryg om han är på dåligt humör.. Vilket resulterar i att JAG också blir skitsur.
3. Hahaha! När min kära kille har druckit några öl så blir han en jävla PRATKVARN. Det kan ju vara roligt till en viss del, men efter ett tag ruttnar jag.. hahah!
 
Vad Matte stör sig på hos mig
1. Att jag alltid säger emot! Spelar ingen roll vad, han kan säga t.ex "vad snygg du är!" och då svarar jag snabbt, "nej det är jag inte".. Det blir han irriterad på hahah...
2. Att jag har lite tålamod haha.. Blir snabbt arg och irriterad om inte saker går som jag vill och då skriker alltid Matte "men Julia TA DET LUUUGNT".. 
3. Att jag oftast inte vill bestämma! T.ex så kan Matte fråga mig vad jag vill äta, då säger jag "du får bestämma", och när han bestämmer något så säger jag "neej vad äckligt" haha.. 
 
 
Det här är grejer som vi oftast kan skratta bort, men om vi är oense så är det oftast sånna här larviga grejer det handlar om haha!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0