Lägger korten på bordet.

Det har varit mycket prat om Ellionore i årets upplaga av Top Model Sverige och om hennes hudsjukdom, psoreasis. 
 
HERREGUD vad jag avgudar denna tjej. Önskar att jag också hade balls nog för att göra samma sak. Låt mig berätta min lilla historia.
 
Sen jag var liten har min hud varit känslig, känslig mot allt. När jag var väldigt liten fick jag reda på att jag var allergisk mot klor, alltså t.ex det som finns i bassänger och pooler. Fick alltså kliande utslag av det, det här har delvis växt bort lite med åren. Nästa hudproblem blev otroliga utslag under ögat och hela ögat svullnade upp och det visade sig att att vi hade mögel i huset som jag var allergisk mot. Jag var även "allergisk" mot både tvättmedel och deodorant. Under min utomlandsresa till cypern med släkten 2008 fick jag även reda på att jag inte tålde saltvatten, så jag kunde inte bada i havet. Sen för drygt ett år sen kunde jag inte duscha normalt längre, fick utslag av vanligt vatten i duschen. Så, har även vattenallergi! Men den senaste och absolut det jobbigaste är min senaste allergi, som jag fortfarande efter 10000 läkarbesök inte fått hjälp med. Jag tål inte "värme". Jag är allergisk mot att bli varm, tillexempel vara ute i solen och börja svettas eller tillexempel träna kan inte jag göra längre. Jag får stora, kliande prickar över hela kroppen som kliar så mycket att man vill ta livet av sig. 
 
Det jag hoppas mest i hela världen är att mina barn inte får detta, alltså någonsin. Önskar ingen i livet sån problemhud som jag haft H.E.L.A livet. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0