Begränsad?

Har gått runt och tänkt mycket på hur mycket ett förhållande faktiskt påverkar en och livet framförallt enda sen jag och älskling hade 14 månader i torsdags!
 
Jag tror att många ser förhållande som en begränsning. Att när man binder sig med någon så blir något plötsligt mycket viktigare, och möjligheter inom t.ex karriär kanske glöms bort och försvinner. 
 
Om jag utgår från mig själv så har jag legat vaken flera nätter och undrat hur mitt liv hade sett ut idag om jag och Mattias aldrig träffades, och hur hade hans liv sett ut? Han har ju varit en del av mitt liv enda sen i 9an. Han var med och påverkade mitt gymnasieval tillexempel, och jag har väl säkerligen påverkat han när han har velat över jobb och bostad. 
 
Det är en jobbig tanke att tänka att man begränsar någon. Mattias hade kanske kommit jättelångt utan mig i bilden. Hans hus hade säkert varit färdigrenoverat och han hade nog inte jobbat där han jobbar idag. Nu vill jag inte dra alla över en kam, MEN folk som inte är i ett förhållande kommer nog liite längre. Då har man ju bara sig själv att tänka på, liksom.
 
Jag blir sårad om någon säger till mig att "Julia, du begränsar Mattias". Jag vill ändå tro att vi båda har valt att vara med varandra och isåfall så begränsar vi båda varandra, på ett sätt.
 
Nu låter det jag som att jag är EMOT förhållanden men så är inte fallet. Jag har faktiskt kommit fram till ett ganska vettigt svar på denna "fråga", om man nu ska kalla det så. 
 
SÅHÄR är det. JA mitt liv hade DEFINITIVT sett annorlunda ut utan Mattias. Jag HADE nog lagt mer tid åt att plugga, och jobba. Han hade nog bytt jobb och jobbat MER. Hans hus hade NOG varit färdigt med allt vad det innebär. 
 
MEN om vi ser förbi det ytliga för en stund. Hur KUL hade det varit då? Hur hade man mått då? Jag har länge känt att Mattias "lyfte" upp mig efter en jobbig vinter och jag är aldrig lyckligare än när jag är med honom. Jag kanske hade haft ett B istället för ett C som betyg men INGET av det spelar roll om man inte mår bra, psykiskt. Mattias kanske hade tjänat ett par tusen mer på ett annat jobb men då hade han åkt hem till ett ekande tomt hus på kvällarna. Spelar verkligen dom där 2000 kronorna roll då? 
 
Jag är lycklig nu. Med Mattias. Då spelar det ingen roll om vi kanske har begränsat varandra, nångång ibland.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Hulting

Helt rätt hjärtat!

2014-05-12 @ 09:31:55
URL: http://hultingjohanna.blogg.se
Postat av: milina.blogg.se

Bra inlägg!

Tänkte även bara berätta att jag har en giveaway på bloggen där man kan vinna en valfri bikini! :)

2014-05-12 @ 18:41:11
URL: http://milina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0