Mina bästa relationstips

Jag börjar bli lite rutinerad på det här med förhållande så tänkte jag dela med mig av mina bästa tips till er! ;)
 
1. Gör er fina för varandra!
Jag har sett så många par som slutar bry sig om utseénde & hygien bara för att man är i ett förhållande och det tycker jag är SÅ fel. Gör tvärtom! Klä upp er, gör er fina, köp nya underkläder. Visa att ni bryr er och tycker om att göra er fina för andra parten.
 
2. Det är kul att vara tillsammans.
Förhållanden blir lätt uttjatade och tråkiga och det man glömmer bort är att det är KUUL att vara tillsammans. Det är ju helt underbart kul att ha någon att dela allt det roliga med, delad glädje är dubbel glädje =) 
Sluta aldrig skoja & skratta med varandra!
 
3. Sluta aldrig ligga
Det här låter ju parodiskt men detta är sant. Liggliggliggligg.
 
4. Hitta påå saker!
I denna gråa årstid och tråkiga vardag tröttnar man lätt på varandra, och kanske irriterar sig på varandra. Gå på bio, ät middag ute, ta en mysig promenad, hitta på något! Sitt inte och gör ingenting när ni är med varandra, då lessnar man. 
 
5. Diskutera när ni är oense
Du kan ju alltid sträva efter att hitta någon som har samma värderingar som dig, men någon gång tycker man olika blir oense. Diskutera saken! Varför tycker din partner som den gör? Lyssna, berätta vad du tycker och varför. Kanske ser du saken från ett helt nytt perspektiv eller så får ni komma överens om att ni är oense. Men låt aldrig saker ligga och bubbla, det resulterar ALLTID i ett onödigt storbråk.
 
6. Kommunikation
Man kan inte läsa varandras tankar, det hade varit SÅ skönt men det fungerar inte så! Därför är kommunikation ett av de viktigaste verktygen i ett förhållande. Sanna mina ord! Berätta när du är ledsen, glad, arg. Berätta vad du tycker och varför. Sluta aaaldrig prata, om ALLT!
 
7. Uppskattning
Varesig man varit tillsammans i 5 år eller 5 månader så ska man aldrig sluta uppskatta varandra. Beerätta hur mycket ni älskar varandra! Berätta vad du tycker är det bästa med din partner och vice versa, prata om varför ni blev kära från första början och va romantiska. Köp blommor, ta ett bad tillsammans, ge varandra ryggmassage.
 
Kärlek är fanemig det finaste och dyrbaraste som finns! Glöm aldrig bort varandra och kämpa alltid för varandra. Förhållanden är INTE lätt, det krävs arbete men det ÄR värt det. Det lönar sig när man ligger i sängen bredvid sin själsfrände och känner sig så kär att man nästan svämmar över.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så klok min fina

2014-11-05 @ 08:40:11
URL: http://hultingjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0