Poetry

 
Riktig mys-dag idag. Regn och rusk suger men det äär ju så mysigt när det smattrar på taket och man sitter inne i värmen. Jag läser en skrivarkurs på tisdag- och onsdagmorgonar som går ut på att utveckla sitt skrivande men det äär väldigt fritt. Otroligt skönt sätt att starta sin morgon på, en kopp te och ett tomt dokument och bara skriva skriva skriva. Vi håller just nu på med poesi och tänkte faktiskt lägga ut två texter jag skrivit här =) Be kind!
 
Nr 1. 

Jag älskar honom mer än vad jag älskar livet 

 Jag älskar honom mer än vad jag älskar mig själv 

 Jag älskar honom ibland kanske för mycket 

Han tog tag I mitt hjärta 

Så hårt att det nästan gjorde ont 

Och jag ansträngde mig inte för att göra motstånd 

Jag blev räddad ur ett ständigt mörker 

Allt såg plötsligt lite ljusare ut 

Och såret som länge varit öppet 

Började sakta läka 

 

Nr 2.

Är jag rädd för vad som finns utanför livet med honom?  

Aldrig stått på stadig mark tidigare 

Kan ske är det som drar mig till honom 

Trygghet 

Närhet 

Och 

Värme  

Brottas med  

Svek 

Avundsjuka 

Och Tårar 

Helt utelämnad är svårt 

Aldrig känt mig så naken 

Han har hela mitt liv i sin famn 

Och på en millisekund kan han krossa mig 

I tusen bitar 

Och då får jag plocka upp skärvorna 

Från ett hjärta som inte var helt från början 

 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0